fredag 13. november 2009

ny dag, nye muligheter!

Dagen idag begynte heilt utrolig! Jeg våkna litt over 7 av at en liten gutt som ikke var helt fornøyd.. Men det var lov siden han ENDELIG fikk sove heile natta! Det var godt å få han opp til meg da. Ga han pupp igjen og vi sovna begge to! Våkna rundt 9 og gikk ut for å stelle meg, mens Mathias låg i senga og koste seg.

Idag var det Mathias sin legetime hos Åshild. Siden han har hatt en stygg hoste helt siden fødselen, så blei det bestemt at han skulle ya blodprøver og vi skulle komme tilbake for å evt få høre hva vi skulle gjøre videre.
De trodde at han kanskje har barneastma, men ingenting er sikkert. Han blei derfor uansett satt på astmamedisin morgen og kveld for å se om det hjelper han, slik at hna kan slappe mere av. Og typisk meg var jo at det bare datt ut av min munn: det er jo heldigvis ikke det værste som kunne skje, siden jeg kjenner til astma så godt som jeg selv gjør. Er jo bare typisk meg!!! Jeg fikk beskjed om at jeg måtte komme opp igjen for å få opplæring i hvordan en skal gi medisin til småbarn. Kan jo greia egentlig, men det er litt trygt og godt å få en bekreftelse på hvordan ting skal gjøres :)
Turen gikk nedover i markens der jeg traff min bror Sverre, vi gikk sammen ¨å prata litt for å få tiden til å gå. Han skulle på jobb mens jeg skulle opp igjen på legen etter å ha vært på apoteket.... Jeg kom opp på legen igjen, slapp heldigvis å vente lenge nå, kom inn til ei kjempe koselig dame. Hun viste meg kort og godt hvordan tingene skulle gjøres s¨nå skulle det ikke være noe problem til kvelden. Men jeg måtte bare ringe om jeg lurte på noe.

Jeg fikk endelig komme meg hjem for å mate Mathias som var skikkelig sulten og jeg trengte mat i kroppen! Vi fikk slappa av litt jeg og han før vi tok turen opp til min kjære<3
Vi fikk kose oss masse sammen. Traff på kompisen til Martin, Peder. Er allts kjempe koselig å få snakke med han :). Vi var faktisk ikke hjemme før halv 6. Da hadde vi også vært på butikken, hvor Mathias slokna i bilen på veien hjme til studentbyen. Han sov i setet til han vokna, så koste vi oss og lekte litt på gulvet. Jeg smelter bare jeg ser han i øynene. Han er jo sååååå lik Martin<3<3.

Når jeg skulle gi han medisinen hans så var jeg litt spent må jeg innrømme. Jeg var litt skeptisk på hvordan han kom til å reagere på den. Mathias var litt skeptisk når jeg kom med ventolinen, men det regna jo jeg med. Så måtte jeg vente en halv time , som jeg blei råda til. Mellom der ga jeg han kveldsmat, så var det tid for flutiden. Da må jeg si jeg blei skikkelig imponert av han. Han satt helt stille og pusta inn og ut. Det virka som om han merka selv at dette hjalåp han. Kan bli spennendes imorgen hvordan han reagerer da.

Nå sitter jeg her for meg selv og slapper av, han har ikke lagd en lyd(bank i bordet). og jeg har vært inne og sett til han. Han ligger der som en engel, inntil pappa(martin) sin gamle bamse som han har tatt over<3<3<3. Er ikke det nydelig så veit ikke jeg!

I morgen skal Mathias til min gode venninde Kjersti og være der til søndag. Skal bli litt godt å få slappe av litt sammen med kjæresten min:). Du er jo tanta hans du Kjersti :):). Du er bare herlig og takk for at du er til! Jeg ser frem til helgen! blir kos!

Men nå lurer jeg på om jeg skal ta frem bøkene igjen for å lese litt til eksamen... Er fordømt kjedelig, men må man så må man! Ser frem til å være sammmen med min kjæreste i morgen, men gleder meg og til søndag når jeg skal ha mitt herlige gull i armene mine! Jeg er så utrolig takknemlig for alt som er rundt meg. Dere hjelper meg mye! Takk :)


koser oss maks sammen<3


Mine herlige gutter<3


Stolt pappa ut på tur<3


Mamma's gull<3

kommer til å ta nye bilder av meg og Mathias snart :)
Må bare bli ferdig med eksamen først! :)

Natta verden<3

2 kommentarer:

Tone Eline sa...

Kos deg i helga sammen med Martin :) Så bra at Kjersti stiller opp som barnevakt! :)

Solveig sa...

Jeg koste meg masse jeg :)
Jeg er MAKS heldig som har Kjersti til å stille opp! Hun er bare så utrolig god!

Legg inn en kommentar